Na uslove poslovanja primenjuju se odredbe Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014, 6/2016 – dr. zakon i 44/2018 – dr. zakon, u daljem tekstu: „Zakon“), posebno Odeljak IV. koji se odnosi na zaštitu potrošača u ostvarivanju prava iz ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija, kao i čl. 26 do čl. 36 i čl. 12 ovog Zakona.
Objavljivanje ovih Opštih uslova prodaje na internet prodavnici smatra se ispunjavanjem obaveze trgovca da potrošača obavesti u skladu sa čl. 26 i čl. 12 Zakona. Obaveštenja iz tih članova trgovac je dužan da dostavi potrošaču pre zaključenja ugovora, u skladu sa čl. 30 Zakona. Potrošač može zatražiti obaveštenje slanjem e-maila na adresu: info@mosha.rs.
Opšti uslovi prodaje
Trgovac
Trgovac je društvo MOSHA DOO Beograd, registrovano sa sedištem u Pančevu, ul. Maršala Tita br. 76, MB: 21813800, PIB: 113160942.
Potrošač
Potrošač je posetilac internet prodavnice MOSHA DOO koji izabere najmanje jedan proizvod iz ponude, doda ga u korpu, pošalje narudžbenicu trgovcu i nakon potvrde prijema narudžbine, plati proizvod pouzećem, uplatnicom ili platnom karticom.
Naručivanje proizvoda
Naručivanje proizvoda u internet prodavnici Trgovca vrši se dodavanjem proizvoda u korpu. Potrošač može opozvati porudžbinu u bilo kojem trenutku, u skladu sa Opštim uslovima. Pre nego što potvrdi narudžbinu, potrošač je dužan da potvrdi da je upoznat sa pravilima sadržanim u Opštim uslovima, koji su dostupni na internet prezentaciji Trgovca na adresi: https://mosha.rs/.
Smata se da je proizvod naručen, odnosno da je kupoprodajni ugovor zaključen, kada Trgovac potrošaču pošalje potvrdu o prijemu porudžbine, čime potvrđuje da je proizvod uspešno naručen.
Potrošač može naručiti proizvod kao registrovani korisnik (sa korisničkim nalogom) ili kao gost (bez naloga). Kupovina nije uslovljena obavezom registracije.
Ukoliko Trgovac nije u mogućnosti da isporuči proizvod zato što je proizvod trenutno nedostupan, dužan je da potrošača obavesti putem e-maila u roku od 24 časa. U tom slučaju, potrošač može otkazati kupoprodajni ugovor ili prihvatiti novi rok isporuke. Ako potrošač otkaže ugovor, Trgovac je obavezan da vrati uplaćen iznos, sa zateznom kamatom, u skladu sa Zakonom o visini zatezne kamate. Povrat novca mora biti izvršen najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema obrasca za odustanak, uz obavštenje o tome poslatom putem e-maila.
Povrat novca Trgovac vrši koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač izričito saglasi sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i uz uslov da potrošač ne snosi nikakve dodatne troškove.
Ako potrošač odbije prijem ispravnog i neoštećenog proizvoda, Trgovac ima pravo da od njega potražuje naknadu za manipulativne troškove povezane sa isporukom proizvoda.
Trgovac zadržava pravo da odbije zaključenje kupoprodajnog ugovora ili da ne proda proizvod ako je očigledno da je cena proizvoda nerealna, usled greške u prikazivanju cene.
Iskazana cena proizvoda je maloprodajna, uključujući PDV. Cene u internet prodavnici mogu se razlikovati od cena u maloprodajnim objektima Trgovca.
Trgovac se obavezuje da će održavati internet prezentaciju u skladu sa profesionalnim standardima, ali nije odgovoran za kvalitet internet veze kojom potrošač pristupa sajtu.
Opšti uslovi isporuke
Korisnički servis Trgovca je dostupan svakog radnog dana od 08h do 16h. Proizvodi naručeni putem internet prodavnice biće poslati u roku od tri do pet radnih dana od prijema porudžbine. U periodima sniženja rok za isporuku može biti produžen.
Isporuka proizvoda vrši se na celoj teritoriji Srbije, osim na teritoriji Kosova i Metohije.
Rok isporuke zavisi od trenutka kada je porudžbina izvršena. Ako potrošač naruči proizvod u petak, isporuka će biti realizovana počevši od ponedeljka.
Rok za isporuku počinje da teče od trenutka kada Trgovac primi porudžbinu (ako je plaćanje pouzećem), odnosno kada Trgovac primi uplatu ili kada je autorizacija platne kartice odobrena. Subota i nedelja se ne računaju u rok isporuke. Isporuka ne može trajati duže od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
Trošak isporuke je fiksan i iznosi 300 dinara.
Proizvode isporučuje kurirska služba AKS EXPRESS. Kurirskoj službi biće dostavljen broj telefona potrošača kako bi se omogućila efikasna komunikacija tokom isporuke. U slučaju reklamacije, potrošač može poslati robu Trgovcu o trošku Trgovca putem iste kurirske službe.
Kada proizvod bude preuzet od strane kurirske službe, Trgovac će obavestiti potrošača putem e-maila. Isporuka se vrši radnim danima od 07h do 16h. Na dan isporuke, potrošač će dobiti SMS obaveštenje, nakon čega će ga kurir kontaktirati.
Kurir će pokušati da uruči proizvod maksimalno dva puta. Ako prvi pokušaj isporuke bude neuspešan, kurir će pozvati potrošača na telefon i dogovoriti novi termin. Ako isporuka ponovo bude neuspešna, proizvod će biti vraćen Trgovcu, koji će kontaktirati potrošača kako bi dogovorio novi termin isporuke.
Proizvodi će biti pažljivo upakovani kako bi se sprečila oštećenja tokom transporta. Potrošač je obavezan da proveri pakovanje i proizvod prilikom prijema. Ako postoji oštećenje, potrošač ima pravo da odbije prijem pošiljke i obavesti Trgovca.
Ako pakovanje nije oštećeno, potrošač preuzima proizvod i potpisuje dokument sa podacima o pošiljci.
Zaštita podataka o ličnosti
Podaci o ličnosti koje trgovac prikuplja zavise od vrste usluga koje pruža potrošačima, kao i od namera potrošača da koristi te usluge. Ovi podaci obuhvataju osnovne informacije potrebne za izvršenje ugovornih obaveza, ali i za ostvarivanje prava potrošača prema zakonskim i regulatornim normama. Podaci koje trgovac prikuplja uključuju:
Osnovne lične podatke (ime i prezime);
Osnovne kontakt informacije (adresa, broj telefona, e-mail adresa);
Podaci o korišćenju internet prezentacije na adresi: https://mosha.rs/index.html;
Podaci o korišćenju internet prodavnice (webshop);
Podaci potrebni za zaključivanje ugovora o potrošačkom kreditiranju;
Ostali lični podaci potrebni za ostvarivanje prava potrošača prema zakonskim odredbama o zaštiti potrošača.
Detaljne informacije o obradi i zaštiti podataka o ličnosti dostupne su u okviru Politike privatnosti.
Checkout
Potrošači mogu izvršiti uplatu naručenih proizvoda na jedan od sledećih načina:
Pouzećem – plaćanje gotovinom prilikom dostave;
Uplatom putem pošte ili banke;
Platnim karticama.
Pay with cash upon delivery podrazumeva da potrošač plati kuriru prilikom preuzimanja proizvoda. Ako je plaćanje izvršeno uplatom, trgovac obrađuje porudžbinu čim uplata bude evidentirana, nakon čega proizvod šalje potrošaču.
Plaćanje karticama se vrši tako što se sredstva rezervišu pri kreiranju porudžbine, a naknadno se skidaju sa računa potrošača nakon što je proizvod dostavljen. Plaćanje karticama je zaštićeno SSL (Secure Socket Layer) protokolom, a omogućeni su sledeći načini plaćanja: Visa, MasterCard i Maestro.
U slučaju neuspešne transakcije, sredstva neće biti rezervisana i porudžbina će biti označena kao neuspešna. Potrošač može pokušati ponovo da plati karticom ili odabrati neki drugi način plaćanja.
Zamena proizvoda, reklamacije i vraćanje robe
Potrošač ima pravo da vrati robu u sledećim slučajevima:
Ako je isporučena roba koja nije bila naručena;
Ako roba nije u skladu sa kupoprodajnim ugovorom.
Zamena proizvoda
Trgovac je odgovoran da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru. Smatra se da je roba saobrazna ugovoru ako:
Odgovara opisu koji je dao trgovac;
Ima svojstva potrebna za posebnu upotrebu, ako je trgovac znao za te potrebe potrošača;
Ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu ove vrste proizvoda;
Po kvalitetu i funkcionalnosti odgovara uobičajenoj robi iste vrste, s obzirom na očekivanja potrošača.
Trgovac je odgovoran i za nesaobraznost robe koja je nastala usled nepravilnog pakovanja.
Roba koja nije saobrazna ugovoru mora biti zamenjena ili popravljenja u roku od 2 godine od trenutka kada je rizik prešao na potrošača.
Reklamacija
Potrošač može reklamirati proizvod popunjavanjem formulara za reklamaciju, koji se može poslati na e-mail adresu info@mosha.rs ili na adresu trgovca: ul. Maršala Tita 76, 26201 Jabuka. Trgovac je obavezan da primi reklamaciju i potrošaču izda potvrdu o prijemu. Odgovor na reklamaciju mora biti dat u roku od 8 dana od prijema, a rok za rešavanje reklamacije ne može biti duži od 15 dana.
Ako trgovac nije u mogućnosti da reši reklamaciju u predviđenom roku, mora obavestiti potrošača o produžetku roka i zatražiti njegovu saglasnost.
Ako trgovac odbije reklamaciju, potrošač može da se obrati nadležnim telima za vansudsko rešavanje spora.
Odustanak od ugovora
Potrošač može odustati od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana, bez navođenja razloga. Rok za odustanak počinje da teče od trenutka kada je potrošač primio proizvod. Potrošač mora obavestiti trgovca o odustanku putem popunjenog obrasca za odustanak. Nakon toga, potrošač je obavezan da vrati proizvod na vlastiti trošak u roku od 14 dana.
Napomena: Ovo pravo se ne odnosi na kupovinu u prodavnicama. Proizvodi koji su nošeni ili oštećeni neće biti prihvaćeni za povrat, osim ako nisu vraćeni u originalnom pakovanju sa svim dodacima i dokumentacijom.
Rešavanje sporova
Potrošački sporovi mogu se rešiti vansudskim putem pred telima za vansudsko rešavanje sporova. Ministarstvo nadležno za zaštitu potrošača objavljuje listu tih tela i informacije o postupcima rešavanja sporova.